.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوي اعتماد ملي: اصولگرايي خط قرمز كروبي
قطب سوم جناح چپ كساني هستند كه از كروبي حمايت مي‌كنند كه اولويت آنها اصلاحات است كه همه اصلاح طلب واقعي و تكرار كننده شعار آن هستند.

سخنگوي حزب اعتماد ملي گفت: كروبي پرچمدار اصلاح طلبي است و اصولگرايي را خط قرمز مي‌داند.

به گزارش فارس ، اسماعيل گرامي‌مقدم يكشنبه شب در جمع خبرنگاران در ستاد كروبي در رشت، آرايش نيروي سياسي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ايران را به صورت سه قطبي دانست و افزود: دسته اول مجموعه اقتدارگرايان و حاكميت‌ها به معناي اصولگرايي است كه جزو طرفداران دكتر احمدي‌نژاد‌ هستند و انديشه‌هاي آنها از جريان‌هاي انحرافي حجتيه و جريان‌هاي سالم نظير مؤتلفه كه ياران مصباح يزدي بوده از او حمايت مي‌كنند.
وي ادامه داد: قطب ديگر تيپ‌هاي حكومتي اصلاح طلبي هستند كه صرفاً مي‌خواهند با قدرت‌طلبي اصلاح طلبان در حاكميت باشند و آنها به دنبال اينكه چه كسي مي‌تواند اهداف و انديشه اصلاح‌طلبان را پياده كند، نيستند.
گرامي‌مقدم اضافه كرد: آرمان اين افراد صرفاً قدرت است و آنها با حمايت از ميرحسن موسوي تنها به دنبال قدرت هستند، اما شخصيت ميرحسين موسوي از آنها جدا است.
سخنگوي حزب اعتماد ملي گفت: قطب سوم جناح چپ كساني هستند كه از كروبي حمايت مي‌كنند كه اولويت آنها اصلاحات است كه همه اصلاح طلب واقعي و تكرار كننده شعار آن هستند.
وي از معرفي غلامحسين كرباسچي به عنوان معاون اول دولت كروبي خبر داد و افزود: اصلاحات غربال شده و جريان اصلاحات صاف و زلال است.
گرامي‌مقدم تصريح كرد: اگر كروبي خود را سرباز اصلاحات مي‌نامد، اكنون با برنامه‌هايي كه اعلام كرده به پرچمدار اصلاحات تبديل شده است.
وي با اشاره به اينكه تا به امروز ميرحسين موسوي خود را اصلاح طلب مطلق معرفي نكرده است، اظهار داشت: ميرحسين موسوي خود را اصلاح طلب با نگاه اصولگرايي مي‌نامد.
گرامي‌مقدم افزود: كروبي اصولگرايي را خط قرمز مي‌داند، زيرا اصولگرايي خود و مرز خودي و روابط خارجي‌اش محدود است و پول مستقيما در اختيار دولت قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه خط كروبي كاملا از اصولگرايان جدا است، خاطر نشان كرد: خط قرمزش در سطح انديشه كاملا مرز بندي شده است.
گرامي‌مقدم درباره سياستگذاري خارجي كروبي اظهار داشت: ايران بايد در جايگاه حقيقي خود در روابط خارجي قرار گيرد و راهي را كه احمدي نژاد رفت راه ماجراجويانه، دشمن تراشي، ايجاد تنش و تحقير بود.
وي اضافه كرد: آخرين تحقير در دولت نهم اين است كه كشورهاي عرب از ما خواستند نام خليج فارس را از ميدان‌هاي ورزشي در كشور ايران حذف كنيم.
سخنگوي حزب اعتماد ملي سياست كروبي را مقابل سياست‌هاي احمدي‌نژاد دانست و ادامه داد: كروبي هرگز اين سياست‌ها را نمي‌پسندد و در شأن مردم ايران نمي‌داند و در صدد است تا با برنامه‌هايي كه دارد، ايران را از محاصره قطعنامه و گرفتاري‌هايي كه توسط دولت احمدي‌نژاد ايجاد شده است، رها كند تا عزت ايراني افزايش يابد.
وي شاخص روابط خارجي را منافع ملي ذكر كرد و اظهار داشت: هرگاه دولت‌ها از منافع ملي فاصله بگيرند، معلوم مي‌شود كه سياستگذاري خارجي آنها غلط است و هر چه شاخص منافع ملي نزديك شود، هزينه‌اي كه در سياستگذاري شده، درست است.
گرامي‌مقدم افزود: كروبي به همه چيز واقف است، اينكه كشور ما بايد در انرژي هسته‌اي و توانمندي‌هاي دانشمندان خود رشد كند و با يك ديپلماتيك پويا به نفع ملت ايران قطعنامه‌ها از بين برود و از طرف ديگر مسئله هسته‌اي ما در طي مذاكراتي كه انجام مي‌شود، به سمت و سويي حركت كند تا ما در زمينه اقتصادي خسارت نبينيم.
وي با اشاره به تحريم‌ها و تهديدهاي دشمنان گفت: تعداد يهوديان كشته شده چه ارتباطي به ديپلماتي ايران داشت و بسياري معتقد بودند كه اسرائيل از بين رفته است، اما حرف‌هاي غير منطقي و ماجراجويانه احمدي‌نژاد باعث شد اسرائيل خود را مطرح كند و اينچنين مدعي شود.
گرامي‌مقدم اظهار داشت: ادبيات، گفتمان، سياست و ترسيم خط مشي‌هاي يك رئيس جمهور نشان دهنده جايگاهي است كه كشور در دنيا خواهد داشت و اگر پرچم صلح و دوستي را در دنيا برافراشته كند، همه حاضرند در تمام زمينه‌ها با او مذاكره داشته باشند.
گرامي‌مقدم خاطر نشان كرد: اگر مشت‌هاي گره كرده خود را با پرچم صلح و دوستي باز كنيم و بگوييم انرژي هسته‌اي حق ما است، ديوارهاي بي اعتمادي پايين مي‌آيد و مشكلات قابل حل مي‌شود.
وي گفت: كار رئيس جمهور موعظه كردن نيست و بايد اين كار را به مبلغ ديني بسپارد و دعوت از يك رئيس جمهور به دين اسلام، كار فقها بوده و كار رئيس جمهور تنظيم روابط خارجي كشور براي حفظ منافع ملي است، كاري كه كروبي قصد دارد آن را عملي كند.
سخنگوي حزب اعتماد ملي كروبي را مرد عمل دانست و گفت: تنش زدايي در روابط خارجي در زير مجموعه آنها ايجاد برقراري روابط با آمريكا، بر اساس عزت، مصلحت و حكمت با حفظ منابع ملي قرار دارد.
گرامي‌مقدم افزود: هر قدرت و جريان انحصارگرايي بخواهد در مقابل طرح‌ها، منافع ملي و حقوق شهروندان مقاومت كند كروبي با تمام قدرت خواهد ايستاد حتي اگر اين قدرت، جريان آمريكا باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.